Podcaster

  • Podcast

    Hvordan tilrettelegge for inkluderende opplæring?

    Hvordan gjør vi inkluderende opplæring? Ina-Merethe Melbye Svingen har erfaring som assistent og koordinator. Hør hvordan de har løst inkluderende opplæring i praksis.

  • Grafikk av podkasten Snakk om Downs som spilles av på ipad
    Podcast

    Alle barn kan lære

    Alle barn kan lære, og alle barn lærer på forskjellige måter. Førsteamanuensis Ieva Kuginyte-Arlauskiene snakker om hva det er lurt å være oppmerksom på når du har en elev med Downs syndrom i klassen.

  • Podcast

    Må vi bruke utestemme?

    Må vi bruke utestemme? Ina Pettersen forteller om sin erfaring som mamma til Hennie. Ina forteller om hva som har vært viktig i samarbeid med skolen for at Hennie skal ha best mulig skolegang.

  • plakat med teksten"Snakk om downs - inkluderende opplæring"
    Podcast

    Inkluderende opplæring i praksis

    Kontaktlærer André Kvevik la vekk fordommene og var åpen for ny kunnskap da Sanna begynte i klassen på ungdomsskolen. André forteller hvordan skolen etablerte et godt samarbeid med hjemmet, og jobbet knallhardt for å få til inkluderende opplæring i praksis.

  • Podcast

    Søskenlivet

    Vi snakker om hvordan det har vært å ha et søsken med Downs syndrom. Hvordan er søskendynamikken, hva har vært fin og hva som har vært vanskelig å vokse opp med et søsken som er litt annerledes.

  • Podcast

    Foreldrelivet

    Vi snakker med foreldre om deres erfaringer. De snakker om hva de har lært, hva de er stolte av, hva som er sårt, og mye mer.

  • Podcast

    Voksenlivet

    Vi snakker om voksenlivet med Downs syndrom. Vi snakker om hva vi liker å gjøre, hva som gjør oss glad, lykkelig, trist og sint.

  • Podcast

    Hvordan snakke om Downs syndrom?

    Vi snakker om hverdagslivet med Downs syndrom, om hvordan vi forklarer Downs til andre, om hvilke ord vi liker å bruke, og hvilke ord vi ikke liker å bruke.

  • Podcast

    Fordommer

    Hvilke fordommer vi har om Downs syndrom? Hvilke fordommer vi har møtt? Hvordan vi møter fordommene? Hvordan vi skulle ønske vi ble møtt?