Veiledere
-
Veiledere
Kapittel 4: Metoder i den konkrete læringssituasjonen
Gjennom prøving og feiling har vi endt opp med fem konkrete metoder for individuell tilrettelegging for elever med Downs syndrom som har gitt et godt opplæringsutbytte.
-
Veiledere
Kapittel 3: Analyse og planlegging for inkluderende opplæring
Med verdier og grunnleggende strukturer på plass er analysen og planleggingen relativ enkel.
-
Veiledere
Kapittel 2: Struktur for inkluderende undervisning
Struktur skaper trygghet, forutsigbarhet og framdrift. Dette gjelder både elever og lærere. Strukturer for inkluderende opplæring er nesten like viktige som en inkluderende kultur.
-
Veiledere
Kapittel 1: Verdier for inkluderende opplæring
En åpen og nysgjerrig innstilling til undervisningens grunnleggende verdier er avgjørende for å lykkes med inkluderende undervisning.
-
Veiledere
Inspirasjons- og metodehefte
Dette metodeheftet er bygget på erfaringer gjort i løpet av 3 år på Haugeåsen ungdomsskole og andre skoler på Østlandet.